Аналіз роботи закладу
АНАЛІЗ РОБОТИ ПЛУЖНЕНСЬКОГО ЗДО "ТЕРЕМОК"
ЗА 2023-2024 НАВЧАЛЬНИЙ РІК
Освітній процес в ЗДО будується у відповідності до програмно -
методичного забезпечення та представляє єдиний комплекс освітніх
компонентів для набуття вихованцями компетентностей, визначених
Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми
комплексними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і
науки України.
Проаналізувавши роботу Плужненського ЗДО «Теремок» за 2023/2024 навчальний рік, можна відмітити, що колектив закладу створював необхідні умови для охорони життя та зміцнення здоров'я дітей, їх повноцінного всебічного розвитку.
Плужненський ЗДО «Теремок» є закладом освіти для дітей віком від 3 до 6 (7) років, який здійснює завдання щодо задоволення потреб у вихованні, навчанні та розвитку дітей дошкільного віку і проводить свою освітню діяльність згідно з:
– основними положеннями Конституції України,
– Законом України «Про дошкільну освіту»,
– Положенням «Про дошкільний навчальний заклад»,
– «Про охорону дитинства»,
– Конвенцією «Про права дитини»,
– Санітарного регламенту для дошкільних навчальних закладів (затверджено наказом Міністерства охорони здоров'я України від 24.03.2016 № 234),
– Гранично допустимого навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форм власності, затвердженого наказом МОН України від 20.04.2016 № 446, та іншим процесуальним законодавством та нормативно – правовими актами, які регламентують діяльність закладів дошкільної освіти в Україні,
– згідно Базового компоненту дошкільної освіти,
- річного плану роботи на 2022-2023 навчальний рік,
- рішень Плужненської сільської ради, її виконавчого комітету, розпоряджень сільського голови, наказів та інших розпорядчих документів начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Плужненської сільської ради, інших нормативно-правових актів.
– Правил внутрішнього розпорядку, посадових інструкцій,
– Статуту закладу,
– за освітньою програмою «Українське дошкілля».
З січня 2024 року в ЗДО відкрилася інклюзивна група, в якій навчалося 2 дітей з ООП. Введено в штат посаду асистента вихователя. Створено команду психолого-педагогічного супроводу. Разом із КППС було складено індивідуальні програми програми розвитку для дітей з ООП.
Склад вихованців
У цьому навчальному році в закладі навчалися 40 дітей, з них:
діти, батьки яких учасники АТО – 5 дітей, батьки яких мобілізовані – 2 дітей, діти, батьки яких загинули – 1 дитина, ВПО – 1 дитина, багатодітні – 18 дітей.
Незважаючи на продовження воєнного стану в Україні, організація освітнього процесу 2023-2024 навчального року в Плужненському ЗДО відбувалася за допомогою очної форми роботи. Використовували як найпростіше укриття кімнату у приміщенні контори ТОВ «АПК КОЛОС-АГРО» за адресою: Хмельницька область, Шепетівський район, с. Плужне, вул.. Бортника, 8.
Протягом 2023- 2024 навчального року працювали такі методичні структури: педагогічна рада, співбесіди та консультації з педагогами. Методична робота з педагогічними працівниками реалізовувалася як через традиційні (колективні та індивідуальні) форми її організації.
Традиційними формами методичної роботи у закладі є педрада, метою якої є розвиток та вдосконалення освітньо-виховного процесу, підвищення майстерності педагогічних працівників.
Протягом року було проведено 4 педагогічних ради.
Робота педагогічних рад була проведена на науковій основі. Педагоги обмінювалися досвідом своєї роботи, активно включалися до обговорення «за круглим столом», інформували, аналізували, звітували про власні здобутки, ділились власним досвідом роботи, підбивали підсумки роботи щодо вирішення річних завдань. Впродовж року педагогічними працівниками було виготовлено багато необхідного цікавого та змістовного дидактичного та розвивального матеріалу для роботи з дітьми.
Освітній та виховний процес у закладі передбачає чергування різних видів діяльності. Заняття плануються з урахуванням розумового і фізичного навантаження. Робота колективу закладу грунтується на розумінні того , що діти найкраще розвиваються , якщо вони внутрішньо готові до навчання та виховання. Зважаючи на це, педагоги закладу створюють всі необхідні умови для гармонійного і різнобічного розвитку кожної дитини, її виховання і навчання та спрямовують свою діяльність на розвиток у дошкільника пізнавальної активності.
Вихователі обох вікових груп створювали сприятливі умови щодо емоційного та психологічного комфорту дітей під час перебування у дитячому закладі. Відчуття емоційного комфорту, захищеності, задоволення вихованців, позитивні емоції, творчі самоствердження, розвиток обдарованості - найголовніші елементи для виховання благополучної врівноваженої особистості.
В зв'язку з відсутністю фінансування, поточний ремонт не проводився. Проведено косметичний ремонт харчоблоку і корпусів завдяки благодійному внеску батьків та власними силами.
Постійно проводилася підготовка приміщень та території:
– очищення території закладу від сухоцвіту та опалого листя.
– обрізання дерев, скошування трави.
У 2023-2024 навчальному році перед педагогічним колективом закладу стояли такі основні завдання:
- Організація та підтримка безпечного освітнього простору;
- Партнерство у співпраці з батьками або законними представниками дітей;
- Сталий розвиток дошкільників (створення папки для ознайомлення);
- Використання логічних ігор – як основа розвитку пізнавальної сфери дитини.
- Забезпечення наступності в роботі з дітьми старшого дошкільного віку та учнями перших класів шляхом взаємодії зі школою.
В групах було створене розвивальне середовище з відповідними осередками та з урахуванням вікових і індивідуальних особливостей дітей.
Відповідно до вікових та психологічних особливостей дітей вихователі обстежували рівень компетентності кожної дитини старшого дошкільного віку, планомірно та системно проводили необхідну навчальну, виховну, розвивальну роботу. Обстежено - 17 дітей старшого дошкільного віку. В середньо-старшій групі виховувалося 2 дітей з ООП. Також було створено ресурсний осередок для проведення індивідуальних корекційно-розвиткових занять. В організації освітнього процесу вихователі використовували наступні форми роботи з дітьми: спеціально організована навчальна діяльність – заняття, ігри, спостереження, екскурсії, самостійна художня діяльність, індивідуальна робота, розваги, сюжетно-рольові ігри, прогулянки, свята.
Підводячи підсумки обстеження дітей старшого дошкільного віку стосовно засвоєння матеріалу програми «Українське дошкілля» протягом року, можна зробити висновок, що рівень знань дітей достатній, про що свідчить моніторинг досягнень дітей згідно з Базовим компонентом дошкільної освіти.
«Важливою характеристикою дітей старшого дошкільного віку є стабілізація взаємин з однолітками, утворення «дитячого суспільства» з притаманними їм правилами співжиття, інтересами. Тому для згуртування дитячого колективу вихователі залучали дітей до спілкування в колі, до спільних ігор з довільним матеріалом.
Протягом року в групах було проведені тематичні свята, розваги, різноманітні Флешмоби, тематичні тижні з Безпеки життєдіяльності. Щомісяця планується і проводиться робота з батьками.
Упродовж 2023-2024 навчального року педагогічні працівники працювали над загальним розвитком дітей, розробляли дидактичні ігри до занять за різними розділами програми.
На засіданнях педагогічної ради обговорювались питання:
- Про підсумки роботи ЗДО за 2022-2023 н. р.. Обговорення та затвердження плану роботи на 2023-2024 н.р., затвердження видів планування;
- Сталий розвиток дошкільників;
- Економічне виховання старших дошкільників;
- готовність дошкільників до навчання в школі за програмою «Українське дошкілля».
Вивчення стану життєдіяльності дітей традиційно проводилось у вигляді контролю за навчально-виховною роботою.
Оперативний контроль передбачав перевірку дотримання правил внутрішнього порядку, стану ігрового приміщення, рівня створення навчально-ігрового середовища, стан батьківських куточків, стан документації, рівень планування, дотримання рухового режиму в процесі перебування в дошкільному закладі, робота з фізичного виховання, рівень володіння дітьми знаннями з мовлення, екологічної культури, санітарний стан групи.
Підвищення професійної компетентності педагогів та результативності роботи з дітьми дошкільного віку сприяє участь педагогічних працівників дитячого садка в семінарах, вебінарах, тренінгах тощо.
Вихователі будують свою роботу з урахуванням поставлених на рік завдань, сучасних вимог у навчанні та вихованні дошкільників під час дії правового режиму воєнного стану в Україні.
У ЗДО сплановані та проводилися заходи з питань охорони життя і здоров'я дітей та запобігання усім видам дитячого травматизму. Матеріали заходів: бесіди, сценарії ігор, конкурсів, питання вікторин, малюнки тощо – зберігаються у вихователів.
Питання охорони життя та здоров'я дітей та запобігання усім видам дитячого травматизму систематично заслуховуються на педагогічних радах колективу, групових та загальних батьківських зборах, проводиться бесіди, консультації, оформлені інформаційні матеріали в батьківських куточках.
Відповідно до закону України «Про охорону праці», з метою створення і дотримання належних безпечних і здорових умов праці та на виконання наказів відділу освіти, культури, молоді та спорту «Про проведення Тижня безпеки дитини» було проведено Тиждень безпеки життєдіяльності. У ході проведення тижня з безпеки життєдіяльності, охорони праці всі заплановані заходи виконано.
25 квітня 2024 року було проведено практичний тренінг з евакуації дітей та працівників закладу дошкільної освіти на випадок надзвичайної ситуації. Проведені зустрічі з працівниками пожежної частини і поліцейським нашої громади.
З метою запобігання травматизму в групі один день на тиждень проводилася різноманітна робота з охорони життєдіяльності вихованців ЗДО. Діти обох груп отримували елементарні навички та знання про норми поведінки у надзвичайних ситуаціях екологічного, техногенного, природного характеру. Вихователі всіх обох груп в своїй роботі багато уваги приділяли вивченню правил електробезпеки, пожежної безпеки, безпеки на дорозі, поведінки з незнайомими людьми, дії у випадку повітряної тривоги, при виявленні вибухонебезпечних об'єктів, ознайомленню з небезпечними ситуаціями природного характеру (землетрус, ожеледь, повінь, тощо).
Протягом літа 2024 року проведено косметичний ремонт приміщень закладу. Підготовлено кімнату у найпростішому укритті контори ТОВ «АПК КОЛОС-АГРО» за адресою: Хмельницька область, Шепетівський район, с. Плужне, вул.. Бортника, 8, яка закріплена за Плужненським ЗДО «Теремок».